2310 558165 info@noimatherapy.gr

10+1 πληροφορίες για τη Δυσορθογραφία

NOHMA 

BLOG

Μάθετε τι ειναι η δυσορθογραφία και πως επηρεάζει την μαθησιακη ικανότητα ενός παιδιού!

 

1. Η δυσορθογραφία εντάσσεται στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και μπορεί να συνυπάρχει με οποιαδήποτε άλλη από αυτές.

2. Σύμφωνα με την <<Ελληνική Εταιρία Δυσλεξίας>>, η Δυσορθογραφία ορίζεται ως <<η δυσκολία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και των κανόνων που τη διέπουν>>. Επιπροσθέτως, ορίζεται ως η δυσκολία που αφορά την ικανότητα του παιδιού να αντιστοιχεί με ευκολία φωνήματα και γραφήματα. Η δυσκολία εντοπίζεται τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της σύνταξης, της πρότασης και της παραγράφου.

3. Η διαφορά της δυσορθογραφίας με την δυσλεξία είναι ότι η δυσορθογραφία επηρεάζει μόνο την ικανότητα για ορθογραφημένη γραφή.

4. Πλήθος μαθητών που κάνουν εξαιρετικά καλή ανάγνωση παρουσιάζουν πολύ χαμηλή επίδοση στην ορθογραφία.

5. Τα ορθογραφικά λάθη που παρατηρούνται στα παιδιά με δυσορθογραφία αντιστοιχούν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας (Selicovitz, 1993, όπως αναφέρεται από τον Στασινό 1999).

6. Συχνά οι μαθητές με δυσορθογραφία έχουν ελλείψεις και στην οπτικοακουστική αντίληψη και επεξεργασία, στη γλώσσα και στη μνήμη.

7. Τα παιδιά με δυσορθογραφία παραλείπουν και αντιστρέφουν γράμματα, συλλαβές και λέξεις. Προσθέτουν φθόγγους ή συλλαβές, μετακινούν γράμματα μέσα στην ίδια λέξη και κάνουν ορθογραφικά λάθη σε βασικούς κανόνες καθώς δυσκολεύονται να τους γενικεύσουν. Κάνουν χρήση καθρεπτικής γραφής και συντακτικά λάθη. Δεν τονίζουν και δεν χρησιμοποιούν τα κεφαλαία γράμματα σωστά και γράφουν με διαφορετικό τρόπο την ίδια λέξη μέσα στο ίδιο κείμενο. Επίσης, παρουσιάζουν αδυναμία αυτοδιόρθωσης.

8. Ένα παιδί έχει δυσορθογραφία αν εμφανίζει ένα από τα συμπτώματα που προαναφέρθηκαν για χρονική περίοδο άνω των 6 μηνών.

9. Δεν έχουν όλα τα παιδιά τα ίδια συμπτώματα δυσορθογραφίας, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η εξατομικευμένη αξιολόγηση και παρέμβαση.

10. Όπως και άλλες μαθησιακές δυσκολίες η δυσορθογραφία αντιμετωπίζεται από εξειδικευμένους επιστήμονες στους τομείς της Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας.

11. Αυτό που θα βοηθήσει τους μαθητές με δυσορθογραφία να υπερβούν πολλές από τις δυσκολίες τους, είναι δραστηριότητες που εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο και ενισχύουν τη μνήμη. Η χρήση εικονογραφικής μεθόδου (μετατροπή συμβόλων σε σκίτσα), η επιβράβευση των σωστά γραμμένων λέξεων, η διδασκαλία των κανόνων γραμματικής και η χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων.

Πληροφορίες αντλήθηκαν από:

Deborah Deutsch Smith, Naomi Chowdhuri Tyler. (2019). Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εκδόσεις : Gutenberg
Στασινός Δ. (1999). Δυσλεξία και σχολείο. Εκδόσεις :Gutenberg
https://apothetirio.lib.uoi.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/420/lgt_2009028.pdf?sequence=1

dysorthografia

https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/20212/3/KyrkopoulouAikateriniMsc2017.pdf
https://apothetirio.lib.uoi.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/658/lgt_2013031.pdf?sequence=1