Έχετε αναρωτηθεί πώς γίνεται η αξιολόγηση λογοθεραπείας;

NOHMA 

BLOG

Στο χώρο μας η αξιολόγηση λογοθεραπείας γίνεται από εξειδικευμένη λογοθεραπευτρια και εστιάζει στο λειτουργικό επίπεδο του παιδιού διερευνώντας τις δυσκολίες –αποκλίσεις που επηρεάζουν τη συμμετοχή του σε τομείς λειτουργικής ενασχόλησης. Η διαδικασία της αξιολόγησης ποικίλει, ανάλογα με τη διαταραχή του παιδιού και το βασικό αίτημα των γονέων-κηδεμόνων, χωρίς να χάνει τον ουσιαστικό της χαρακτήρα. Σε όλες τις διαταραχές σημαντική βαρύτητα λαμβάνει η συνέντευξη-συζήτηση με τους γονείς. Μέσω αυτής της συζήτησης λαμβάνονται πληροφορίες σχετικά με το αναπτυξιακό-ιατρικό ιστορικό του παιδιού, το περιβάλλον (έμψυχο και άψυχο) στο οποίο αλληλεπιδρά το παιδί, το βαθμό συμμετοχής του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, τους προβληματισμούς και την ιεράρχηση των αιτημάτων των γονέων.

 

Η κλινική παρατήρηση-ελεύθερο παιχνίδι είναι επίσης διαδικασία κατά τις οποίες λαμβάνονται σημαντικές πληροφορίες για το παιδί σχετικά με την ιδιοσυγκρασία του, το χρόνο προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον, την κοινωνική του αλληλεπίδραση, το επίπεδο πρωτοβουλιών, τον τρόπο με τον οποίο παίζει, χειρίζεται αντικείμενα του περιβάλλοντος.

 

Ανάλογα τη διαταραχή τα επόμενα στάδια της αξιολόγησης διαφοροποιούνται, π.χ σε περιπτώσεις δυσρυθμιών-τραυλισμού θα ακολουθήσουν πρωτόκολλα αξιολόγησης άμεσης ή έμμεσης παρέμβασης. Σε περιπτώσεις διαταραχών σίτισης θα γίνει παρατήρηση σίτισης του παιδιού διάφορων υφών και γεύσεων. Σε περίπτωση που το αίτημα των γονέων είναι η εναλλακτική επαυξητική επικοινωνία ( ΕΕΕ ) μετά των παραπάνω διαδικασιών θα επιλέγει το κατάλληλο σύστημα και βοήθημα για χρήση ΕΕΕ.

 

Τέλος σε περιπτώσεις γλωσσικών διαταραχών θα χρησιμοποιηθούν και τεστ σταθμισμένα ή μη για την διασφάλιση των αποτελεσμάτων.

 

Αναφέρονται ορισμένα από τα τεστ που υπάρχουν και χορηγούνται στο Λογοθεραπευτήριο:

 

To test  << Εικόνες δράσης  >>, εξετάζει στοχευμένα τρεις τομείς της γλώσσας, την μορφολογία, τη σύνταξη και την πραγματολογία, επίσης, δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης των τομέων της άρθρωσης-φωνολογίας και της σημασιολογίας.

 

Η  << Δοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου  >>, με στόχο αξιολόγηση των λεξιλογικών δεξιοτήτων μέσα από 50 εικόνες αντικειμένων καθημερινής χρήσης.

 

Το  <<Bayley ||| >> χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ανάπτυξης με σκοπό την ανίχνευση και τον εντοπισμό αναπτυξιακής καθυστέρησης σε βρέφη και νήπια 0-42 μηνών.

 

Το  << Preschool  Language Scale >>  είναι ένα διαγνωστικό τεστ που εντοπίζει τις γλωσσικές και επικοινωνιακές δυσκολίες του παιδιού.

 

Το  << VMPAC >> είναι ένα αξιολογητικό εργαλείο του στοματοπροσωπικού συστήματος για παιδιά 3-12 ετών.

 

ΜΗ ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΤΕΣΤ

Το  << ΠΛΑΣΗΣ >> είναι ένα δομημένο αξιολογητικό εργαλείο των γλωσσικών, ακαδημαϊκών και μεταγλωσσικών ικανοτήτων.

 

Η διάρκεια της αξιολόγησης ποικίλει και μπορεί να χρειαστεί και 2η συνάντηση ώστε να ολοκληρωθεί, ανάλογα και από τη συνεργασία του παιδιού. Οι γονείς παρευρίσκονται στο χώρο της αξιολόγησης καθ’ όλη τη διάρκεια ( μόνο σε ιδιάζουσες περιπτώσεις  ίσως κριθεί φρόνιμο να βρίσκονται εκτός ). Γονείς και θεραπευτής χτίζουν μια κοινή γλώσσα γύρω από τη διαταραχή και βάσεις εμπιστοσύνης και σεβασμού, βασικής προϋποθέσεις μιας σωστής συνεργασίας.

 

Στο «Νόημα» παρέχονται υπηρεσίες παιδιατρικής λογοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακές, νευρολογικές και μαθησιακές δυσκολίες. Επικοινωνήστε μαζί μας.

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγηθείτε αποτελεσματικά και να εκτελέσετε ορισμένες ενέργειες.
Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως «Απαραίτητα» αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι αναγκαία για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου.
Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας και να παρέχουμε το περιεχόμενο και τις σχετικές για εσάς διαφημίσεις. Αυτά τα cookies θα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με την προηγούμενη συναίνεσή σας