2310 558165 info@noimatherapy.gr

Εναλλακτική Επαυξητική Επικοινωνία

«Αν μου έπαιρναν όλα τα υπάρχοντά μου εκτός από ένα, θα επέλεγα να κρατήσω τη δυνατότητα της επικοινωνίας, γιατί μέσω αυτής σύντομα θα κέρδιζα πάλι όλα τα υπόλοιπα»

 

Ο όρος Εναλλακτική και Επαυξητική Επικοινωνία (Ε.Ε.Ε) αναφέρεται σε όλες τις μορφές επικοινωνίας (εκτός της ομιλίας), που χρησιμοποιεί το παιδί για να ενισχύσει ή να υποκαταστήσει το λόγο και να εκφράσει σκέψεις, ανάγκες και ιδέες.

Με τον όρο επαυξητική επικοινωνία αναφερόμαστε σε όλους τους τρόπους που χρησιμοποιούμε για να ενισχύσουμε την ομιλία μας π.χ χειρονομίες, εκφράσεις, γλώσσα του σώματος κ.α, ενώ με τον όρο εναλλακτική επικοινωνία αναφερόμαστε στα μέσα που την υποκαθιστούν πλήρως, εξαιτίας σοβαρής ανεπάρκειας. Η χρήση της ΕΕΕ μπορεί να αποτελεί μόνιμο μέσο ενίσχυσης ή υποκατάστατο της ομιλίας ενός παιδιού ή προσωρινό βοήθημα, ανάλογα με τις ανάγκες και το λειτουργικό του επίπεδο.

Στο θεραπευτήριο λειτουργεί τμήμα υποστηρικτικής τεχνολογίας με κύριο μέλημα την επικοινωνία των ατόμων που είτε παρουσιάζουν απουσία ομιλίας είτε ή ομιλίας τους δεν είναι καταληπτή σε οικεία και μη άτομα. Το τμήμα Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας (Ε.Ε.Ε.) είναι εξοπλισμένο με βοηθήματα και με προγράμματα επικοινωνίας χαμηλής και υψηλής τεχνολογίας. Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα διακοπτών ώστε να μπορεί να επιλεγχθεί για τον εκάστοτε χρήστη ο κατάλληλος διακόπτης, μέσω του οποίου θα έχει πρόσβαση στο πρόγραμμα επικοινωνίας. Επίσης ο χώρος είναι εξοπλισμένος με ειδικά καθίσματα και επιφάνειες εργασίας ώστε να μπορούν να γίνουν προσαρμογές για την εύρεση του σημείου ελέγχου του χρήστη για τις συσκευές. Η ομάδα εκπαίδευσης απαρτίζεται από λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές που διαρκώς ενημερώνονται σε θέματα Εναλλακτικής Επαυξητικής επικοινωνίας.

Στο παιδιατρικό θεραπευτήριο «ΝΟΗΜΑ» πραγματοποιούνται συνεδρίες λογοθεραπείας σε συνδυασμό με παρεμβάσεις ΕΕΕ.

Άρθρα

Ένας συνοπτικός οδηγός για την Δυσλεξία

Ένας συνοπτικός οδηγός για την Δυσλεξία

Σε αυτό το άρθρο σου παρουσιάζουμε 10 +1 πληροφορίες για την δυσλεξία!   Η δυσλεξία εντάσσεται στις μαθησιακές δυσκολίες. Υποδηλώνει δυσκολία σε ανάγνωση και γραφή, οι οποίες δεν οφείλονται σε εμφανείς οργανικές ή νοητικές αδυναμίες, συναισθηματικές διαταραχές ή...

Διαβάστε Περισσότερα
Η καλλιέργεια της Ενσυναίσθησης ως σύμμαχος αντιμετώπισης των διακρίσεων των ατόμων με αναπηρία

Η καλλιέργεια της Ενσυναίσθησης ως σύμμαχος αντιμετώπισης των διακρίσεων των ατόμων με αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία από το 1992 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.  Η ημέρα ευαισθητοποιεί σχετικά με τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές πτυχές που επηρεάζει η αναπηρία τους ανθρώπους σε...

Διαβάστε Περισσότερα
Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα!

Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα!

Παλαιότερα, δεν ήταν αυτονόητο ότι τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην προστασία και τη φροντίδα. Χρειάστηκαν πολλοί αγώνες προκειμένου να τους αναγνωριστούν δικαιώματα. Αντίθετα με ό, τι πιθανόν πιστεύουν πολλοί, τα παιδιά δεν αποτελούν "προέκταση" του εαυτού των ενηλίκων,...

Διαβάστε Περισσότερα