2310 558165 info@noimatherapy.gr

Ένας συνοπτικός οδηγός για την Δυσλεξία

NOHMA 

BLOG

Σε αυτό το άρθρο σου παρουσιάζουμε 10 +1 πληροφορίες για την δυσλεξία!

 

  1. Η δυσλεξία εντάσσεται στις μαθησιακές δυσκολίες. Υποδηλώνει δυσκολία σε ανάγνωση και γραφή, οι οποίες δεν οφείλονται σε εμφανείς οργανικές ή νοητικές αδυναμίες, συναισθηματικές διαταραχές ή ελλιπή παροχή μαθησιακών ευκαιριών (Μαριδάκη-Κασσωτάκη, 2011).

 

  1. Ο δυσλεκτικός μαθητής δεν είναι τεμπέλης. Αντιθέτως μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει την εργασία του. Επιπλέον στην προσπάθεια τους να αποφύγουν την επιτυχία δεν εμπλέκονται εύκολα και με ευχαρίστηση σε ακαδημαϊκά έργα (Παντελιάδου & Μπότσας, 2007).

 

  1. Οι δυσκολίες στην ανάγνωση είναι αποτέλεσμα της ελλιπούς φωνολογικής ενημερότητας του ατόμου (Miller-Shaul, 2005). Φωνολογική ενημερότητα είναι ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται τα φωνήματα μια λέξης και να τα χειρίζεται με άνεση.

 

  1. Τα άτομα με δυσλεξία δυσκολεύονται να εκφραστούν στο γραπτό λόγο. Συχνά στο γραπτό τους απουσιάζουν οι τόνοι, συγχέονται τα γράμματα, υπάρχουν ορθογραφικά λάθη, καθρεπτική γραφή (3 αντί για ε) και συντακτικά, μορφολογικά λάθη.

 

  1. Τα προβλήματα στην ανάγνωση εντοπίζονται κυρίως στην αποκωδικοποίηση, στην ευχέρεια και στην κατανόηση γραπτών κειμένων (Archer, Gleason & Vachon, 2003)

 

  1. Είναι η πιο κοινή μαθησιακή δυσκολία και πλήττει περισσότερο τα αγόρια, καθώς τα αγόρια έχουν 4 φορές μεγαλύτερες πιθανότητες από ότι τα κορίτσια να αποκτήσουν δυσλεξία.

 

  1. Ένα παιδί δυσλεκτικό θα γίνει ενήλικας δυσλεκτικός.

 

  1. Δυσλεξία δεν σημαίνει αποτυχία. Πολλοί επιτυχημένες προσωπικότητες σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν διαγνωσθεί με δυσλεξία:

Άλμπερτ Αϊνστάιν (φυσικός), Ορλάντο Μπλούμ (Ηθοποιός), Γκράχαμ Μπελ (εφευρέτης του τηλεφώνου),  Στιβ Τζομπς (ιδρυτής της apple), Πάμπλο Πικάσο (Ζωγράφος)

Σάκης Ρουβάς (τραγουδιστής), Αλέξανδρος Γεωργούλης (Ηθοποιός), Σπύρος Γιαννιώτης (Ολυμπιονίκης της κολύμβησης) και πολλοί άλλοι…

 

  1. Εξαιτίας της σχολικής ματαίωσης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με δυσλεξία, συνήθως εμφανίζουν χαμηλή αυτοπεποίθηση.

 

  1. Η δυσλεξία δεν είναι μια ασθένεια, έτσι δεν υπάρχει καμία θεραπεία. Αντιθέτως αποτελεί μια διαρκής και μόνιμη συνθήκη ωστόσο με τη σωστή εκπαίδευση μπορούν να περιοριστούν τα συμπτώματά της και η έντασή τους (Παντελιάδου & Μπότσας, 2007).

 

  1. Δείτε πως διαβάζει ένας δυσλεξικός σε προσομοίωση που έχει γίνει από τον προγραμματιστή Βίκτος Γουάιντελ πατώντας εδώ

 

Πληροφορίες αντλήθηκαν από:

Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Α. (2011). Δυσκολίες μάθησης: ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα

Παντελιάδου Σ., Μπότσας, Γ. (2007). Μαθησιακές Δυσκολίες Βασικές Έννοιες και Χαρακτηριστικά. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γράφημα

Archer, A. L., Gleason, M. M., & Vachon, V. L. (2003). Decoding and fluency: Foundation skills for struggling older readers. Learning disability quarterly, 26(2), 89-101.

Miller-Shaul, S. (2005). The characteristics of young and adult dyslexics readers on reading and reading related cognitive tasks as compared to normal readers. Dyslexia, 11(2), 132-151

https://geon.github.io/programming/2016/03/03/dsxyliea

Ειδική παιδαγωγός,

Μπρατάνη Ιωάννα