2310 558165 info@noimatherapy.gr

ΒΙΒΛΙΟ: Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΣΥΝΟΨΗpappa-cov
Τι είναι τα συναισθήματα; Πώς αναδύονται και πώς εκφράζονται; Σε τι συνίσταται η συναισθηματική νοημοσύνη και σε τι μας χρησιμεύει; Πώς αποκτάται και ποιος είναι ο ρόλος των γονέων στην απόκτησή της; Αυτά είναι μερικά θεμελιώδη ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να απαντήσει η παρούσα μελέτη, το περιεχόμενο της οποίας διαρθρώνεται σε δύο μέρη.
Το πρώτο μέρος αφιερώνεται στην ανάπτυξη των συναισθημάτων των παιδιών, σε εννοιολογικά ζητήματα σχετικά με τη μελέτη του συναισθήματος, την οργάνωση και την ανάδυση των συναισθημάτων από τη βρεφική ηλικία, ενώ εξετάζονται και τα βασικά/πρωτογενή συναισθήματα. Επίσης, επιχειρείται σχολιασμός της συμβολής της γνωστικής, αλλά και της κοινωνικής διάστασης της συναισθηματικής ανάπτυξης, με κύρια εστίαση στη σχέση γονιού-παιδιού και τη δυαδική ρύθμιση του συναισθήματος, τους τύπους δεσμού και τις συνέπειες του αποχωρισμού. Τέλος, αναλύεται ο ρόλος των συναισθημάτων στην αυτονόμηση του εαυτού και την έκφραση των δευτερογενών συναισθημάτων.
Το δεύτερο μέρος αφιερώνεται στη συναισθηματική νοημοσύνη. Γίνεται αναφορά στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης και τα θεωρητικά μοντέλα που έχουν διαμορφωθεί, στην έννοια της ενσυναίσθησης και της συσχέτισής της με τη συναισθηματική νοημοσύνη, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των γονέων και συγκεκριμένα στους τύπους γονέων και τα αποτελέσματά τους στη συμπεριφορά των παιδιών, καθώς και στο προφίλ των γονιών-συναισθηματικών μεντόρων, που αναμφίβολα αποτελούν το ενδεικνυόμενο συναισθηματικό πρότυπο για τα παιδιά τους.


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Η Βασιλική Παππά είναι συμβουλευτική ψυχολόγος, Πρόεδρος και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πανελληνίου Συνδέσμου Σχολών Γονέων. Έχει διδάξει Ψυχολογία στα τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθήνας, στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και σε διάφορα Μεταπτυχιακά Προγράμματα. Σπούδασε Ψυχολογία και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε τη μεταπτυχιακή της ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία και συνέχισε με την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με θέμα τη σχέση της οικογενειακής κατάστασης γονέων με τους παράγοντες της συμπεριφοράς και της αυτοαντίληψης εφήβων, καθώς και της ποιότητας της σχέσης τους με τους γονείς τους.Εργάζεται ως σχολική και συμβουλευτική ψυχολόγος, συντονίζει ομάδες Σχολών Γονέων και ασχολείται με την εκπαίδευση ειδικών ψυχικής υγείας, ενώ εργάζεται και ιδιωτικά ως συμβουλευτική ψυχολόγος.Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα οικογενειακών σχέσεων, στις πρακτικές ανατροφής και διαπαιδαγώγησης των γονέων καθώς και στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης.Άρθρα και μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε πολυάριθμα επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις της και με τη διοργάνωση συμποσίων σε πολλά ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Έχει συγγράψει τα βιβλία: «Επάγγελμα Γονέας. Ψυχολογικοί τύποι γονέων και συμπεριφορά παιδιών και εφήβων» (Καστανιώτης, 2006), «Γονείς, παιδιά και ΜΜΕ. Ένας οδηγός γονικής συμπεριφοράς» (Καστανιώτης, 2008), έχει μεταφράσει το βιβλίο του Κ. Στάινερ «Συναισθηματική Νοημοσύνη με Καρδιά» (Καστανιώτης, 2006) και έχει επιμεληθεί επιστημονικά «Το Σοκ της Ανατροφής» των Π. Μπρόνσον & Α. Μέριμαν (Polaris, 2012). Έχει επίσης εκδώσει τις ποιητικές συλλογές «Π-οιήσεις» (Αθήνα, 1992, Γ΄ Βραβείο Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών) και «Γύψος ή Πορσελάνη» (Έψιλον, 1993), ενώ ποιήματά της έχουν συμπεριληφθεί στο συλλογικό τόμο με τίτλο «Η γεωμετρία μιας αθέατης γενιάς. Ανθολογία Ποίησης της Γενιάς του ’90» (Μανδραγόρας, 2002). Είναι μέλος της «Διεθνούς Ομοσπονδίας για την Εκπαίδευση των Γονέων» (F.I.E.P.), της ΕΛΨΕ, του ΣΕΨ και άλλων επιστημονικών συλλόγων.